udda

jag är ganska konstig ibland... det är vår nu och de flesta som känner mig vet att det inte direkt är min favorit årstid. den har ju verkligen potential till att bli en favorit, men jag har ju problem med pollenallergi. det suger ju i vanliga fall... nu har björken kommit igång, det vet jag. det står på alla pollenrapporter, kartan över sverige börjar bli röd. mitt problem just nu är att jag inte känner av det särskílt mycket. visst, det kanske kliar lite i ögonen och så men annars mår jag bra. det verkar som mina mediciner som jag tar två gånger om dagen fungerar i år för första gången på... ja... någonsin. och det konstigaste med det hela är ju jag då. jag känner mig helt lost utan mina reaktioner. jag är inte täppt i näsan, jag nyser inte, ögonen rinner inte, jag är inte tjock i huvet... det är konstigt. jag borde ju vara tacksam så länge som jag mår såhär pass bra, men det är ju min grej! jag är en vandrande pollenprognos! som nu inte känner av det så mycket.

jag ska försöka att inte klaga så mycket och verkligen njuta av våren så länge som jag kan. det kan ju komma det jag är van vid när björken verkligen kommer igång, men en del av mig kommer känna sig normal när det kommer. det är konstigt vad vi människor kan vänja oss vid. det är jag tacksam för, hur skulle vi annars kunna leva vidare. vilken skapelse vi är. Gud har en plan!

idag var jag så otroligt trött (av olika anledningar) så när jag kom hem bäddade jag ner mig i sängen och sov nästan två timmar. det var ljuvligt. jag vaknade en gång efter en timme och kände mig som jag låg inbäddad i ett moln. det var skönt för kroppen att få lite vila.

snart slutar jag skolan här i örebro. bara sex veckor och några dagar kvar. det känns underligt. som om det egentligen inte har hänt alls. jag har alla minnen kvar, men det känns som det snabbspolats förbi.

julle har köpt en ny skiva idag. Mika. den är riktigt bra. man blir glad. jag vill vara glad. jag tycker om att vara det.

jag fick ett brev från en god vän till mig idag, min brevvän, det gjorde mig riktigt glad, jag blir alltid glad av att höra från honom. vänner är bra tycker jag. jag hörde en gång att meningen med livet är de relationerna man har, då tycker jag om min mening, jag älskar mina vänner.

frid!

Kommentarer
Postat av: Fröken Emma

Vet du... jag känner inte heller av någon pollen. Jag har inte ens behövt börja äta medicin!

2007-04-18 @ 16:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0