vilken helg

jag har verkligen haft en grymt kul helg...

i fredags efter skolan satte sig julle, tes och jag på ett tåg mot storstan. julle och jag kom hem till mor och far och lillasyster och fick god mat och sen åkte vi iväg till ungdomssamlingen i aspnäs för att mysa och ha det trevligt. och det hade vi...

på lördagen var det helig ande dygn på församlingsgården och då tog jag med julle också... det var så roligt att ha henne med så hon fick träffa och umgås lite med mina vänner och se hur mitt liv kan vara när jag inte är i öret. hon har hört så mycket om dessa människor så jag är så glad att hon fick träffa dom och att hon gillade dom.

men hela lördagen i sig var hur grym som helst. undervisningen, övningarna och andakten på kvällen framför brasan. det är så uppbyggande att sitta där tillsammans och få dela och höra om bönesvar och vad Gud verkligen har gjort i våra liv och påminnas om det själv. jag gick därifrån stärkt.
sen på kvällen var det party med dansmattor och sing-star (som jag måste säga att jag äger på!) å det var riktigt roligt.

efter en kort natts sömn gick vi upp på söndagen och skjutsade iväg julle till tåget för att hon skulle föras hem till norrland och vi (pappa, lillasyrran och jag) åkte till kyrkan. å det var en så bra gudstjänst. jag är så stolt över min hemförsamling. en av de bästa gudstjänsterna jag har varit på på länge.

å att få umgås med mina kära vänner hela helgen var så grymt härligt. det blir så att så fort jag lämnar dom så saknar jag dom igen. jag hoppas jag får träffa dom snart.

nu närmar sig påsken, då ska jag äta ägg! och umgås med familjen.

fast lite plugg måste man göra också... bidde inget idag så jag skjuter på det... ska kanske åka till bibloteket en dag.

imorn ska jag shoppa:)

frid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0