efter regn kommer solsken...

... jag hoppas verkligen att det är så. det är inte så att det regnar särskilt mycket just nu, men jag behöver något att hoppas på nu. något att se fram emot utan stress och ansvar. jag vet att livet innehåller mycket ansvar och att det är svårt att komma ifrån det, men just nu längtar jag bara tills jag får andas igen.

jag har haft ett grymt bra sportlov. njutit av min familj och mina vänner så mycket som jag kunnat. jag har vilat och slappnat av. jag har gjort roliga saker och andats.

fredagen var synnerligen en höjdpunkt, som den brukar vara. jag längtar alltid till nästa gång jag får träffa mina underbara vänner i aspnäs. jag mår bara så bra av att se dom. å få kramas lite. jag blir lyft och känner mig lättare när jag går därifrån. visst, det är inte helt utan bekymmer, låter lite som jag beskriver paradiset. men det är ett av mina paradis. jag hoppas på att hitta fler i mitt liv.

på lördagen fick jag en tidig födelsedags present. jag fick gå på musikalen RENT som går på Göta Lejon i Sthlm. den har jag velat göra länge. och det var grymt bra. bengtzing är ju en favorit och Linus Wahlgren  är en ny favvo. så bra så bra så bra... jag var där med min lillasyster och det var jätteroligt.
sen när vi kom hem var det dags för melodifestivalen. min storasyster och svåger kom över och jag har insett att det är alltid bäst att se melodifestivalen med familjen. det är så den ska ses!

nu är jag i öret igen. har haft dramaövning idag och ska fortsätta med det efter lunch. jag har varit riktigt sugen på att spela teater. att få spela någon annan och glömma sina egna problem. få skrika lite och gråta åt något som jag kan släppa när jag går härifrån. intriger...

nej nu, tillbaka till verkligheten.

frid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0