schlagerdag nr 1!

idag började det då. melodifestivalen 2007! jag var lite orolig att jag inte skulle hinna hem i tid, men fem minuter över åtta kör vi in på balladgatan och vi hinner precis sätta på tvn när första bidraget ska börja. jag recenserar själva festivalen sen.

först ska jag berätta om min dag. vi åkte då iväg till en kyrka i ett litet samhälle två timmar från Örebro för att representera missionsskolan och hålla i lite grejer. och det var hur kul som helst! en härlig grupp människor kom på cafékvällen(eftermiddagen egenligen men men...) och jag kände mig så bekväm och vi hade så roligt. vi lekte lite, pratade om skolan, svarade på frågor och höll i en andakt.
Andakten var hur härlig som helst, lovsång, vittnesbörd och så sa jag en grej. jag njuter så nu när jag får möjlighet att göra såna här saker. "att predika Guds ord" om man ska säga det fint. att få stå där och berätta... ljuvligt... ler så fort jag tänker på det.
sen min underbara basgrupp! vilka härliga vänner jag har! vi hade inte bara roligt där, utan vi hade roligt i minibussen påväg dit och hem. sjunga med för full hals till bengtzing sitter aldrig fel. jag njöt...

åter till melodifestivalen då. vad ger jag den för betyg... det blir ett hmm... enligt mig gick fel låtar vidare. jag hejade på godmorgon låten och hon den där grekiska tjejen med kort kort kort grön klänning. godmorgon hoppas jag då på i andra chansen, men den andra åkte ju helt ut. jag hoppas på bättre låtar till nästa delfinal i alla fall.
men resten av festivalen var grym! kristian luuk... grymt bra! han är rolig på riktigt. han försöker inte bara. och den där schlagermusikalen! ser fram emot nästa avsnitt...

nu ska jag i säng och sova lugnt... sen ska vi upp till kyrkan imorgon. vissa tidigare än andra (och då menar jag julle inte jag...) det är ju gospelsöndag vilket menar heldag. joybells på gudstjänsten och sen ungton på kvällen med konsert med joybells som förband och så ska det visst komma ett dansband också... pepp!

frid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0