hårt arbete...

nu har jag jobbat stenhårt de senaste två dagarna. är helt slut i kroppen.

igår flyttade jag från örebro. lägenheten i vivalla är tom och nycklarna är inlämnade så dit in kommer jag aldrig mer. men det är inte mycket sorgligt att lämna lägenheten. det är inte världens säkraste område, men jag har med mig de roliga minnena därifrån i alla fall. man vet aldrig vad som hittas på i vivalla, eller hur julle:)

flytten tog i alla fall hela dagen. vi åkte från sthlm vid kl 8 och kom hem igen vid elva på kvällen. vi fick en trevlig lunchpaus hos vänner men det var annars bara massa jobb. min pappa jobbade och jobbade, bar och bar å mamma städade och städade och städade... jag gjorde båda sakerna men inte en chans att jag hade klarat det utan päronen. dom är bäst!

mitt i när vi höll på i sommarhettan så blev det helt plötsligt mörkare och mörkare på himlen. å ner kom en enorm åskskur. det vräkte ner och det höll på nästan i en halvtimme om inte mer. åskan gick och det var riktigt nära. det blinkade till en gång. jag höll på att dammsuga, var lite rädd för en stöt.

men nu har jag flyttat hem igen då... eller jag mellanlandar... sommar hemma och sen till hösten ska jag vidare. vet inte vart än, men det kommer....

idag gick vi upp vid åtta av någon anledning. jag hade kunnat sova en lång stund till, men upp skulle vi. lillasyrran och jag hämtades upp av storasyster och svåger för ett par timmas hårt arbete. samla ris och skräp och slänga sopor. vi belönades med glass så det var värt det:)

mamma å pappa firar 29årig bröllopsdag idag, så vi åkte för att ge dom morgonen för sig själva...

sommarlov!

frid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0