Lördag

idag är det lördag. det är skönt med lördag. jag har fått sova ut, visserligen med en konstig dröm i huvudet, men jag har sovit i alla fall.

livet rullar på, fortfarande alldeles för mycket att tänka på och oroa sig för. men det är ingen fara. det här klarar jag.
"Allt förmår jag genom honom som ger mig kraft"  det är skönt att veta det och känna sig trygg i det.

julle och jag har bytt personligheter nu de senaste dagarna. mest när det gäller våra vanor. hon sa häromdagen att hon var sugen på att laga en riktigt god middag och min respons var mer, jag är inte hungrig. jag kan inte äta någonting... jag som alltid är hungrig i vanliga fall och julle är aldrig det. det är konstigt att behöva tvinga i sig mat, speciellt när man tycker så mycket om mat som jag gör. men idag när jag vaknade så ville jag vara hungrig i alla fall vilket är ett framsteg.

igår kväll hade jag sara-kväll. det var länge sen jag hade det. en kväll med bara mig, ensamhet är underskattat. men då gäller det att veta skillnaden på ensamhet och ensamhet. på engelska så är skillnaden så klar, jag gillar det. när man är ensam så är man antingen alone (ensam i rummet) eller lonely (det kan man vara i ett rum fullt av folk). jag var alone. det var skönt. såg på TV och sen gick jag och la mig.

jag har blivit smått beroende av ett TV-program. ett program som inte kommit till sverige än (eller jo om man har canal+ vilket jag inte har), men det går att se alla avsnitt på internet om man vet vart man ska leta. Heroes heter det och det är grymt bra. jag har sett nästan alla avsnitt nu (förutom dom som inte funkar) och det är så bra. ska nog dra mig från datorn snart och inte börja se...

nästa vecka inleds den! på måndag! då är det födelsedagsveckan 2007! och i år blir det födelsedagsvecka supreme!! jag fyller 25 på torsdag! woohooo! min födelsedag, jag bara älskar den. party!

ikväll är det fest för fia... ska kanske ta och tänka på att göra mig iordning nån gång. är lite seg denna lördag.

frid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0