inte så ung som jag en gång var...

insåg en sak i helgen. jag är inte tonåring längre, och det är ok:) hehe...

hade en riktigt rolig helg. i lördags kom fyra av mina ungdomar från aspnäs å hälsade på mig. efter en resa till marieberg i tofflor (jag blev kidnappad) så åkte vi hem till mig och såg på semifinal i hockey, jag är inte en hockeytok, men det var roligt att hänga.

sen blev det schlager såklart! och vad kan man säga. jag får citera ola salo: "dyng-tävling". men vi borde ju ha vetat. det har lutat åt detta de senaste åren. och det började när det blev telefonomröstning. jag står fast i det jag sagt från början. återinför juryn!!!! känns mer som en tävling då. det här är mer att räkna hur många grannländer du har. jag har faktiskt inte så mycket emot vinnaren, det var en bra låt och hon sjöng riktigt bra. men en 18 plats till Sverige, det är inte rätt. bäst var tyskland och finland.

i alla fall, åter till min lördag. efter schlagern så var min tanke att jag skulle sova för vi skulle upp tidigt för att åka till kyrkan i sthlm på morgonen efter. jag fick tre timmars sömn den natten, två av grabbarna sov på balkongen (ni är så sköna!) och de andra två satt uppe och såg på film hela natten. när jag gick upp vid halv sju så fick jag veta att dom hade inte sovit alls. det hade jag inte överlevt. jag är för gammal för det:)

men vi kom iväg på söndagen, tack och lov hade chauffören sovit gott på balkongen så han kunde köra:) och efter en riktigt rolig bilresa, med en spännande musikblandning;), kom vi fram till aspnäs och gick på konfirmationsgudstjänst. det var riktigt trevligt och kyrkan var fullsmock. sen lite mys på baset och efter det hem till mamma å pappa för slapp i soffan.

mamma å pappa åkte till finland på söndagkvällen, jag vill också, så det var bara jag och lillstrumpa som mös hemma. sen sängen för kl 5.30 morgonen efter var det dags att åka hemåt öret igen för en städdag i skolan. efter en lång resa med nackspärr, ösregn i örebro och ca en timmes fönstertvätt åkte jag hemåt till lägenheten där jag sitter nu. jag har slappat hela dagen och det var riktigt härligt. det ska jag fortsätta med ikväll.

tack för en grymt härlig helg! (tack jocke, fredrik, malin och jonte för att ni kom, jag är riktigt glad att ni ville komma)

frid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0