musik och målande ord

just nu sitter jag här och får nån sort skrivarblockering, just för att jag kände för att skriva något riktigt bra och roligt. det är väl det som brukar hända.

jag har just kommit hem från en konsert med Erik Tilling och Andrew Peterson. Andrew Peterson såg jag förra året också och jag är så glad att jag gick igen. han är en av mina absoluta favoriter och han är så rolig på scen... hans låtar är inte bara låtar, det är berättelser. jag skulle vilja skriva som han gör, hans sätt att använda ord och måla upp bilder är så otroligt bra. jag skulle vilja lära mig hans sätt att använda ord.

jag blev så glad när han skulle köra två sista låtar. han frågade om det var några önskemål, och jag var så nära att ropa, men så sjöng han den låten jag hade tänkt önska ändå! min favorit, och sen efter den körde de en sista låt som också är en favorit. så mina topp två kom i slutet i alla fall.

det var så mysigt att sitta och lyssna ikväll, både Tilling och Peterson hade lugna låtar som man bara kunde sitta och lyssna på. mysigt.... jag köpte en skiva med Andrew Peterson och den ska jag sätta i min skivspelare snart och låta den vagga mig till sömns...

frid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0