Julafton...

Ja nu har klockan hunnit slå tolv och en ny dag har börjat. Inte vilken dag somhelst heller. Det är julafton.

Det har varit en lång arbetsam dag idag med mycket förberedelser för den stora dagen, men så värt det.

Idag har jag gjort senapsill, något som jag nog är mest stolt över. Visserligen var det mamma som började med att lägga in och allt svårt, men jag gjorde senapssåsen som den nu ligger och gosar i. Vi får se imorgon vad härliga släkten säger om det.
Jag gjorde även en fantastisk vitchokladmousse, den får vi se om vi orkar efter julbordet.

Det är nog mycket det som julen betyder för oss. Jesus (såklart), familj och massor och då menar jag massor med god härlig mat. Jag ser fram emot mycket skratt och mycket kärlek.
Det enda som oroar är att en dag kan gå så fort, och jag vill verkligen njuta nu.

Det kommer bli en härlig lååång dag hoppas jag, jul och allt vad det innebär som avslutas med en gudstjänst för att verkligen få ta in allt.

God Jul på dig!

Gud välsigne dig

och en hel massa julefrid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0