Julavslutningsstress

Ja, du kanske har hört talas om den ökända julstressen, men du kanske inte har hört om julavslutningsstressen. Det är en vecka då man avslutar alla aktiviteter för terminen inför jul (döhh...)

Denna vecka har varit fullsmock.
Måndag - sista Upstairs-Light (mellanstadiegruppen) som för min del behövde öva på dramat vi ska köra på julavslutningen på söndag. Det har väl gått, sådär... Jag är inte så van vid barn, men det ska väl gå bra hoppas jag. Vi får öva lite på söndag innan avslutningen så det borde gå, det måste det...

Tisdag - Upstairs (fritidsgård), inte avslutning riktigt än, men det kommer...

Onsdag - Sista konfan, fika, undervisning, andakt.

Torsdag (det är ju idag ju!) - Upstairs har sin sista fritidsgårdskväll för terminen. Blir väl lite pepparkakor och så ska vi dekorera lite inför söndag. och utförsäljning av godiset så vi kan köpa nytt och fräscht i januari.

Fredag - Handla in godis till söndag och dela upp i små påsar:) Idolfinal! Alltså inte bara att jag ska se, vi ska se det tillsammans på Upstairs.

Lördag - LEDIG!!! Najs

Söndag - Julavslutning för kyrkans barn och ungdomar. Dramat måste bara funka. (Andas sara, andas...)

Sen vänder allt, för veckan efter har jag en ledaravslutning på onsdagen. Och det är typ allt.
Det lär väl bli en del kontorsarbete med listor och dyl. Kanske städa ur kontoret...

Så den här veckan  har verkligen varit full för utöver detta har jag haft en massa andra möten och samtal och saker att göra. Fullt ös helt enkelt!
Men det känns som jag har kontroll, och så har jag ju börjat röra på mig lite mer så jag känner mig klarare i huvudet.

Men mycket gott har hänt den här veckan, så jag är så glad och tacksam.

Ur ingenstans (känns det som) har jag fått erbjudande om en lägenhet, så i mars flyttar jag (igen) och lämnar Wickan bakom mig! Hurra. det blir ett lugnare område med bara en granne. Å en så fin lägenhet! Får berätta mer om den när jag har flyttat in.

Och igår... Det var så häftigt. Gud är så cool!
Jag har fått min del av försäljare och dörrknackare när jag har flyttat och även om det kan störa mig ibland så kan det ju komma gott med det också.

Det knackade på en man igår kväll från hyresgästföreningen som ville prata hyra så jag bjöd in honom (ja jag vet, mamma kommenterade också att det kanske inte är det bästa man kan göra, men jag ser min naivitet som en gåva från Gud :) ) och det slutade med att vi pratade tro i en halvtimme istället. Eller han delade sina tankar och frågade frågor som jag försökte svara på. Allt detta av att han såg min Bibelsamling. Han fick även ett av mina små nya testamenten efter att han sagt att han ville läsa bibeln.

Det är så häftigt att se hur Gud verkar, hur han kan använda mig när jag är ledig och sitter hemma framför tvn. Så jag ber för denne man, ber att han ska hitta det han söker, att han ska hitta Gud.

Ibland kan man inte låta bli att älska sitt liv.

Något som jag har gjort senaste veckan (om vi nu lämnar det andliga:)) är att jag har laddat stenhårt för aspnäsjulfesten med 80-tals tema. Först fegade jag lite om jag skulle satsa och klä ut mig. Men nu är jag laddad till tusen. Det är ju rätt enkelt att klä sig efter 80-talsmodet nu för tiden, allt jag behövde göra var att gå in på JC och HM. Där fanns så många alternativ. Det enda var väl att jag kände mig lite för gammal för de kläderna jag köpte, kanske inte något jag skulle ha varje dag, men så kul det kommer att vara. Våffeltången är laddad, nu kör vi!
Jag har även laddad med att se på lite 80-talsfilmer. Jag har glömt hur bra dom kan vara. Den här veckan har jag sett:
Girls just want to have fun
Pretty in pink
Sixteen candles
Can't buy me love

Funderar på att se The breakfastclub en liten stund, men vi får se. Lite Ebba och Didrik kanske:)

Nu ska jag slappa vidare en liten stund innan jag måste gå till jobbet.

frid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0