Jullov

Jag har jullov, och jag njuter. Jag har haft några riktigt härliga dagar.

I fredags var det äntligen dags för 80-talsfesten som jag har längtat efter. Och det var hur kul som helst. Jag trodde att jag skulle få se julfesten i aspnäskyrkan från en annan vinkel i år. Efter alla år med planerande och fixande och donande under hela kvällen skulle jag få gå dit och njuta.
Men så bidde det inte, det blev dekorering och fixning och allt vad det är. Å vad härligt! Kanske kan ses som något riktigt udda, men det är det som är julfesten för mig. Alla förberedelser, få se alla ha roligt och njuta av alla förberedelser och sen ta bort allting, eller städandet i sig kanske inte är det roligaste, men gemenskapen under städandet och hur kul man kan ha mitt i natten, i kyrkan, trötta efter en lång dag. Det blir mycket skratt.
Jag saknar aspnäs.

Sen har vi haft lite kalas med familjen, pappa fyller år idag (om du frågar så är han 29 år, vi är snart jämngamla han och jag:)) Det är så mysigt att umgås med familjen. Jag förstår ibland inte hur vi kan umgås mycket och länge och ändå blir det inte tyst. Det finns alltid något att prata om. Pinsamma tystnader vet inte vi vad det är.

Igår kväll var jag på en mysig glöggkväll med underbara människor. Det var så trevligt att få sätta sig ner och prata en stund med dom jag inte hunnit prata med i fredags. Tror inte att dom vet hur mycket dom betyder för mig.

Nu laddar jag för de närmsta dagarna. Julafton snart, det blir så mysigt, stor släktjul blir det.
Imorgon kommer tre av mina goda vänner som jag känt sen grundskolan. En tradition som vi har haft sen sjuan om jag minns rätt. Vi ses, äter jullunch, umgås och byter julklappar. En välsignad tradition.

Så snart blir det sängen (eller bäddsoffan).

God jul

frid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0