Toalettfunderingar

Tänk vad modern jag har blivit. Jag sitter på bussen påväg hem till karlskoga med datorn i knät och surfar och bloggar. Vilken fantastisk uppfinning det här egentligen:)

Jag har efter att jag spenderat en vecka i sthlm på predikantveckan val att istället för att åka bil hem stanna två dagar till och nu sitta på bussen istället. Ett konstigt val för vissa, men efter kvällen i aspnäs igår så var det väl värt det.

Så nu sitter jag här och funderar, faktiskt på något som jag alltid funderar på varje gång jag åker buss. Dessa busstoaletter. Det är kanske inte de mest givande funderingarna, men dessa toaletter gör mig galen. För sitter man i över tre timmar på en buss så kommer man vid ett eller annat tillfälle behöva använda detta lilla trånga utrymme. Och det finns bra och dåliga busstoaletter.
Idag har jag valt att åka med swedbus och på grund av detta var upplevelsen faktiskt inte bara otrevlig. Det går att komma in och få plats i utrymmet och nu när jag har lärt mig hur spolfunktionen fungerar så går det riktigt bra, förutom att det är lite svårt att hålla balansen. Varför är det så att busschauffören alltid ska köra om eller svänga när jag sitter på denna lilla toalett???

När jag åker gobybus är det ännu värre. Det är ett minimalt utrymme som man måste backa in i för att få plats, sen när man sitter så kränger det så mycket att man inte vet om man lyckas med sitt "uppdrag" och att man tror att kommer bussen att välta och jag kommer dö med byxorna nere! hur kul är det? Nej, det måste finnas ett bättre sätt.

Jag vet att jag ska vara tacksam att det ens finns dessa möjligheter på en buss, men det är ändå inte roligt.

Men nu är jag påväg hemåt i alla fall. Ikväll ska jag till Karlstad på ungdomsmöte. Pepp på det! Det är jag som har hand om tävlingarna så det är lite nervöst, men kul kommer det att bli.
Kan bli lite stressigt när jag kommer hem, men jag ska klara det:)

frid

Kommentarer
Postat av: Emzi

Sara vilka roliga funderingar du har:P...

2009-12-09 @ 16:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0