Kylan har kommit...

...fram med myskläderna och den nya jackan! hurra!

Jag har börjat inse att jag är ganska positiv. Eller börjat inse, jag översköjls av min positiva inställning dagligen. Jag skulle tro att folk runtomkring mig borde tröttna snart.
Men jag skulle aldrig göra mig av med den. Positiv tänker jag fortsätta vara, för livet är faktiskt härligt för det mesta och när det inte är det så blir det ändå bra tillslut:)

Du ser... jag kan inte sluta:)

Till min vecka. Förra veckan vart så fullspäckad att jag vart tvungen att skära ner på arbetet. Jag blir sån, jag lägger till så mycket jag kan, så det inte ska kännas som jag jobbar för lite, och så jobbar jag för mycket i alla fall. Men jag börjar lära mig. Jag har ett sånt lyxjobb att det känns som jag borde göra några tråkiga saker för att förtjäna den lön jag får i slutet av månaden.

Annars då? Jo, mamma, pappa och lillasyster kom i helgen. Jättemysigt. Vi hängde som om vi var hemma i hässelby istället för i min lilla lägenhet. Familjen lärde mig att det faktiskt går att stänga av elementen så att det inte är bastuvarmt och att mitt kylskåp inte ska tjuta sådär som det gör. Jag borde ringa min hyresvärd...
Vi åkte till IKEA i lördags och jag shoppade loss. Mycket smått, men många bäckar små gör stora hål i plånboken.
Men nu känns det mer som ett hem när jag har fått upp lite taklampor i hall och kök, har en extra bokhylla till de böcker som inte fick plats och när alla flyttlådor har fått flytta ner till förådet och inte står staplade på höjd i mitt sovrum. Jag har lite mer att fixa och lite mer att bära ner, men det ska väl ordna sig. Jag får antingen ta några varv någon bra ledig tid eller fixa bärhjälp så det går snabbt.

Ikväll blir det fritidsgård igen. och det blir bara bättre och bättre. Fler och fler ungdomar kommer. Jag skulle väl inte säga att det är fullt än, men det finns ju potential:)
Kvällens mål är även att inte äta för mycket godis och inte dricka någon läsk. Det är farligt det där med café på jobbet.

Nu är det dags för lite ärenden på stan innan jag går hem och lagar lite god lunch.

Ha det gott och var glad... som jag:)

frid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0