Framme

Eller egentligen har jag ju varit framme ett tag nu. Men nu har jag för första gången fått lite tid att sätta mig ner vid datorn och skriva lite om vad jag är med om.

Jag har, för dom som inte har förstått det än, flyttat till Karlskoga. En liten mindre stad än jag är van vid, men en fin stad ändå.
Här jobbar jag som ungdomspastor med allt vad det innebär. Jag har bara jobbat i två dagar än så länge men jag har redan hunnit planera en hel del, varit på skolan, träffat skolkyrkan, planerat konfirmation. Massor helt enkelt.

Och allt detta medans jag har varit härligt förkyld. Såklart. Det är väl det som händer om man sover för lite och kramar en massa härliga människor man måste säga hejdå till. För så min helg ut, förra helgen i alla fall.

I fredags hade mina underbara ordnat med kalas för mig. Jag insåg just innan hur jobbigt det egentligen är att hamna i centrum. Visst, jag älskar uppmärksamhet och att vara i centrum. Men i vanliga fall handlar det inte om mig utan om Gud. Det klarar jag. Så jag var något nervös innan jag kom till kyrkan i fredags.

Men vilken kväll det blev. Massa choklad (jag älskar hur dom känner mig:)), mycket roligt, härlig andakt, men mycket tårar. Det var så mycket jobbigare än jag föreställt mig. Jag har ju flyttat många gånger förut. Brukar tycka att det är ganska enkelt att säga hejdå. Man ses ju igen. Men i fredags gjorde det så ont i hjärtat att behöva säga det. Så det blev mycket tårar.
Tack alla för den underbara kvällen! En kväll jag aldrig kommer glömma, och alla foton sitter redan uppe på väggen hemma hos mig så jag kan se er när jag vill:)

Söndagens gudstjänst var också ganska tung. Men den gick bra. Det gick bättre än jag trodde att predika. Bara några tårar här och var.

Jag kommer sakna Aspnäs.

Men nu är jag här. och det är jag faktiskt glad för. Efter två dagar kan jag säga att jag trivs bra, får väl uppdatera er på det när det går lite längre tid. Men jag tror verkligen att jag kommer fortsätta med det. Alla är så trevliga. så välkomnande. Idag ska jag hem på middag hos min kollega. Bara sådär...

Min lägenhet är riktigt fin nu. Jag har packat ur alla lådor som skulle urpackas och ställt iordning möbler, satt upp gardiner. Böckerna står i hyllorna och maten i kylskåpet. Snart kommer det att börja kännas som hemma.

Ta hand om er!

frid

Kommentarer
Postat av: Julle

Good luck darling. Vi ses snart, nu när vi bor så nära. :) Puss

2009-09-02 @ 20:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0