Hemlängtan och höst...

Ja då är det tisdag igen. En härlig tisdag faktiskt. Men kall! Idag åkte fingervantarna på för första gången för säsongen. burr...

Jag har det bra. Jag lovar! Faktiskt. Det ryktas om att folk inte tror på mig när jag säger det. Men det är faktiskt sanningen.

Det lunkar på här i Karlskoga. I ett lagom tempo i stan,  men här i kyrkan så fylls det på. Jag börjar känna av att jag jobbar heltid helt plötsligt. Det är fler saker att göra och mindre förberedelsetid.

Jag har börjat hänga på skolan nu också. Eller börjat, jag har varit där en gång igår och ska dit igen på torsdag. Vi får se hur mycket jag hinner och orkar med, men det känns viktigt att vara där. Det är en sån välkomnande plats. Jag trivs bra där.

Igår var det lite segt på eftermiddagen och kvällen. Mellanstadieungarna trampade mig på nerverna. Det tog mycket för att jag inte skulle bara resa mig upp och gå därifrån. Dom har sina dagar och det är glädjande att dom blir fler och fler, men många blir dom...

Sen kommer jag hem trött och utslagen till min lägenhet på kvällen. Då var det inte så kul att vara ensam. Jag trivs ensam för det mesta. Det är skönt att få rå om sig själv. Men igår ville jag att någon annan skulle rå om mig. Så jag satt där i min lägenhet och längtade hem. Längtade efter Sthlm och alla där. Längtade till Aspnäs.

Men mamma, pappa och anna kommer i helgen!!!

Men efter en natts sömn så mår jag bättre idag. (Förutom att jag väcktes av grannens väckarklocka en timme innan jag skulle upp...) Jag har jobbat på på expeditionen idag och fått massor gjort, så snart går jag hem, äter lite lunch och så ska min hyresvärd komma så jag ska få mitt förråd. Vi får se när jag lyckas ta mig ner dit med alla mina grejor.

Det var nog sömnen som var mitt problem igår. För lite av den i helgen. Jag sov natten mellan fredag och lördag så det var skönt. Men i lördags var det en stor dag. Stans nattklubb (det måste nog vara den enda, för det är den enda jag har hört talas om) öppnade efter lång tids renovering. Så det var fest.

Och nu kanske du blir förvirrad. Men det låter ju inte direkt som en Sara grej. Festa loss på nattklubben. Och då har du rätt. Jag gick inte dit. Men jag bor ovanpå den!!! Hurra!!! Öppet alla lördagar mellan 22-02. Dunk dunk dunk dunk dunk dunk... Dom satte igång musiken först kl. 20. Då var det bara ett dovt dunk. Sen ökade det lite kl. 22, men det var ändå helt ok. Det är ju ett lite störande moment, men ser man på TV så störs man inte så mycket. Skönt tänkte jag. Jag kan nog klara av att  bo här ändå. Behöver i alla fall inte flytta i första taget. Så vid halv 1 tiden går jag och lägger mig och lyckas somna in fram till 01.04. Då är det sista timmen innan stängning och vad gör vi då. Jo då HÖJER VI MUSIKEN för att festa på riktigt ordentligt.

Så jag får ligga och lyssna på "'cause tonight's gonna be a good night..." tills jag lyckas somna om igen. Sen var det upp till gudstjänst på morgonen och en heldag full med saker att göra och en tidig morgon på måndagen. Jag behöver en sovmorgon! Men det blev en tidig kväll igår (för att vara jag... jag skippade Heroes!!!).

Nu avslutar jag här för denna gång.

Frid

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad skönt att du har det bra därute i landet! Jobbigt med nattklubben, men det kanske löser sig. Vi saknar dig med, så sjukt mycket!!



Kramar Johanna K <3

2009-10-01 @ 22:34:18
URL: http://joyinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0