The blind side

Såg just filmen the blind side och allt annat som hänt mig de senaste, ja jag vet inte vad, har liksom fått en annan färg. Jag kan inte påstå att jag omvärderar mitt liv och att den förändrat mig helt som person, men den påverkade mig och lyste upp några vrår som hamnat i skymundan för mig.

Att få se dessa relationer och kärleken som skapas i denna familj var överväldigande. Det måste vara det här Gud menar, så vi ska leva. Vi ska älska varandra, inte så där mesigt frågandes utan verkligen ta tag i att visa kärlek. Ta ett beslut att ge en gåva, säga de orden, finnas där. Kärleken ger så mycket och vi ska älska som Gud. Utan att förvänta oss något tillbaka. Gud visar sin godhet här, genom den gåvan som kärlek är. Den som inte ska ge något tillbaka, men som gör det ändå. För att Gud är god.

Jag blev riktigt berörd, det var gåvan jag fick idag. Och jag går vidare med mitt liv nu. Fortsätter. Jobbar på att ta det en dag i taget, närvarande just den dagen, utan fullt fokus på nästa målsnöre. Jag vet att just nu idag måste jag älska. Ge så mycket kärlek jag bara kan. Se till Jesus, Han som gjorde det för mig och så mycket mer än det jag någonsin kan ge. Men det är det han önskar av mig, att jag ska älska dom Han älskar. Han önskar det, han kräver det inte, men kärlek ger kärlek. Och om du tror att dom Han älskar inte innefattar dig så vill jag att du ska tänka igen. Om det var så att den enda han kunde göra det för var dig så skulle han göra det igen och igen.

Jag går nu och sover med kärlek i mitt hjärta. Min dag kanske inte blev som jag hade planerat, men Gud hade en plan, det vet jag. Och jag ber om extra mycket kärlek så att jag ska klara att följa honom varje dag, leva mitt liv i Honom.

frid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0