Att skriva...

Jag vet inte vad jag ska skriva. Hur ska jag med ord kunna beskriva allt som har hänt.

Gud är god, Gud är mäktig, Gud är UNDERBAR!

Och ändå räcker inte riktigt dessa ord. Jag har upplevt dagar som har förändrat mig, jag är inte densamma samtidigt som jag är mer mig själv än jag någonsin varit förut.

Jag har fått en annan bild av ordet evangelist. Det skrämmer mig inte längre. Det är inte längre läskigt att dela evangelium, att berätta om Gud.

Så länge har folk försökt få oss att förstå att människor längtar efter Gud. Att dom är intresserade, men vi tror inte på det. Varför skulle någon bry sig, dom skulle bara gå därifrån.

Men nej. Så är det inte. Jag har fått prata med människor om Gud, jag har fått berätta det glada budskapet om Jesus, jag har fått be för dom, fira gudstjänst med dom, be Gud välsigna dom, be för sjuka, be frälsningsböner. Visst, människor har kommit enbart för att kritisera, men vi har fått be för dom och Gud har berört dom.

Går vi ett steg kommer Gud att visa vem han är och inga ord kan beskriva honom. Han är den han säger att han är. Gud är.

Jag vågar tro att något nytt är på gång. Det är nu vi får börja skörda.

Möt de människor du möter med Guds kärlek, ett tröstens ord, en hälsning från Gud. Gud kommer att beröra.

Gud är allt. Amen.

frid

Kommentarer
Postat av: Adrian

AMEN!

2010-08-09 @ 09:53:11
Postat av: Anna

uppdatera lite granna, jag vill hålla mig uppdaterad på dig. hur ska jag annars veta vad du hittar på?

2010-09-08 @ 13:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0