Finalkväll!

Jag hade en annorlunda lördag/melodifestivalkväll igår. Vi hade övernattning med våra mellanstadiebarn i kyrkan. Vi såg såklart (några av oss ändå) på finalen och hejade för fullt.

Jag inser varje år varför jag älskar melodifestivalen. Det är finalen. När man sitter och hoppas och ser poängen rulla in och man blir spänd, nervös och jag vet inte vad.

Jag tänkte innan det började att jag tror nog på Darin. Han skulle göra det bra i europa och de europeiska jurygrupperna visade ju att så var fallet. Blev däremot lite oroad när dom satte andreas jonsson så högt upp. Men det ordnade sig ju.

När jag såg bidragen under kvällen var det Salem Al Fakir som utmärkte sig. Han var bara bäst och jag satt in i det sista och hoppades att han skulle ta hem det och att ha med Björn Gustavsson var ju helt genialiskt. Salem behöver inte byta kläder för att ändra på lite saker till finalen, han tar inte lite komiska inslag. Jag skrattade glatt. Han var min vinnare. Men det blev ju Anna Bergendahl och jag måste faktiskt säga att jag är helt ok med det.

Det var däremot lite svårt att uttrycka det igår när man har ett gäng 12 åriga tjejer som inte förstår varför Erik Saade inte vann. Dom var ju helt säkra på det. Dom tyckte att han borde ha fått alla tolvor. Besvikelsen var stor.
Jag satt mer och tänkte att Manboy måste ju vara en av de dummaste låtarna jag har hört. Så jag förstår varför den inte vann:)

Sverige-Norge medlyt var riktigt bra tycket jag. Där lyckades dom. Bravo! Jag har nästan alltid haft norges bidrag som favorit i europa. Norge och Danmarks. Så det var roligt att få höra några av favoriterna. Och när det var hade jag faktiskt gärna varit där i globen. Tänk att få dansa och sjunga med till det.

Annars gick övernattningen bra, var uppe några gånger i natt och vallade tillbaka dom till sängarna, men dom viskade och smög tyst så det var skönt att dom inte störde dom andra.

Men nu är jag trött, det har varit övernattning och gudstjänst och nu är jag äntligen hemma och ska njuta av resten av min dag.

Just nu saknar jag TV. Det gick bra ett tag, men nu börjar det blir lite tomt:)

Ledig imorn!:)

frid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0