Survivor

Jag är friskare idag, med betoning på "-are". Jag är inte helt frisk, men jag känner mig piggare. Vilket nog inte är så bra kl 01.38 på natten.

Jag har varit på Källar´n idag. Vårt ungdomscafé. Jag stör mig lite på att jag inte kan ha full koll, men vem kan det egentligen. Jag har haft det riktigt trevligt i alla fall. Trots att jag har tappat bort rösten. Jag kan inte hitta den nånstans!

Det blev en lång diskussion kring dialekter. Tänk att man kan vara så fashinerad över min dialekt. Tänk att jag har en;) Och jag jobbar verkligen på att prata karlskogamål, men det kommer ta ett tag innan det fastnar. Det kommer komma ett ord i taget tror jag.

Jag är sådär härligt hes idag, lite som Pheobe i vänner när hon får sin härligt hesa sångröst när hon är sjuk. "my  sticky shoes, wont you stick on me, baby..." Fantastiskt. Men det är grymt handikappande också. Jag var och handlade under dagen och man känner sig så otrevlig när man inte kan säga ett ordentligt tack. För det är enklare att vara tyst än att säga ett "ta.." och halva ordet försvinner. Pratar jag för mycket får jag en hostattack också och det känns lite otrevligt.

Men jag har jobbat hårt ändå. Har sen jag kommit hem nu haft Survivor låten på hjärnan och jag tor att den passar in.

"I'm a survivor, I'm not gonna give up, I'm not gonna stop, I'm gonna work harder, I'm a survivor, I'm gonna make it, I will survive and keep on surviving!"

Med det säger jag god natt.

frid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0